Skip to main content

Vorig jaar viel onze vakantie enigszins tegen. We troffen een mooi gebied in Duitsland, maar een huisje dat niet zo geschikt bleek voor onze kinderen. Omdat we deze ervaring niet nog een jaar wilden hebben, zijn we in december gaan zoeken naar een andersoortige vakantie. We wilden de vrijheid van een camping, maar met de luxe van een huisje. Dat bleek een gouden greep, hoera!

We boeken één week op minicamping De Boshoek in Serooskerke, Zeeland. Zo’n 15 campingplaatsen en zo’n 6 chalets. We kiezen het meest luxueuze chalet uit, vlakbij het speeltuintje en de trampoline. Zodra we aan komen heeft Joris al een speelmaatje en vliegt meteen de camping over; zijn vriendinnetje blijft de hele week zijn vriendinnetje. Karlijn heeft wat meer tijd nodig om te acclimatiseren, maar ook zij huppelt op een gegeven moment vrolijk naar de trampo. De eerste dag is al veel beter bevallen dan de hele vakantie vorig jaar.

In deze week doen we van alles: Middelburg, Vlissingen en Veere bezoeken, diverse musea, Neeltje Jans, de stoomtrein bij Goes, strand, speeltuin, zwembad, lekker op de camping hangen. Op de laatste avond wordt er een BBQ georganiseerd door de campingeigenaren. Erg gezellig, ook al is de BBQ in een schuur, omdat het regent, en stinken onze kleren daarna een uur in de wind.

Na een week vertrekken we via België (waar we de Kolonie van Weldadigheid bezoeken) naar Lottum, Limburg. Daar zitten we in een vakantiewoning op minicamping de Rozenhorst. Het huis is onderdeel van een oude boerderij en delen we met nog twee andere huizen. Onze eerste reactie is: wauw. Wat groot! Je zou er gewoon in kunnen wonen, zo enorm groot. Er ligt een mooie tuin bij, meteen daarachter is de speeltuin en een recreatiezaal. Het heeft alles wat we in Zeeland niet hadden: een bad, een vaatwasser, opgemaakte bedden en een stapel handdoeken, een wasrek, gratis wasmachine en droger, ruimte, een fijne douche, voldoende opbergplek, bakker om de hoek. Maar al na een paar uurtjes hebben we lichtelijk heimwee naar ons kleine chaletje op een (leukere) camping. Wat moeten we met zo’n groot huis met een terras dat zo donker is door de grote bomen waardoor je meer binnen dan buiten leeft? En waar de vloer zo hard is dat alles dubbel zo hard klinkt? We weten al: volgend jaar zoeken we iets dat meer lijkt op de camping in Zeeland. Voor nu moeten we het doen met dit huisje 😊

De week komen we wel goed door, we vermaken ons goed: de Playmobilexpositie in het Limburg museum, Nationaal Park De Maasduinen, Irrland (Duitsland), speeltuin, zwembad, dagje fietsen en Brandweerman Sam in de bioscoop. Ook de kinderen spelen bij tijd en wijle heerlijk in het speeltuintje en in de recreatiezaal.

Al met al weten we nu beter hoe onze ideale vakantie eruit ziet. We zijn dit jaar veel meer uitgerust dan vorig jaar; de kinderen hebben een leuke vakantie gehad, wij (dus) ook. Ik heb weer voldoende energie om komende weken weer hard aan de slag te gaan met leuke opdrachten!

O, en trouwens: er was geen gezeur vanaf de achterbank! Gelukkig hadden we tijdens de langere ritten wel een doos melba-toast waarvan we er zo nu en dan een pakje naar achteren gooiden, maar verder geen gehuil, geen gezeur, geen gespuug. Ik durf volgend jaar een nog langere rit aan!

2 Comments

• Judith schreef:

Dat klinkt als een prima vakantie! Wij zijn vorig jaar met Max naar Zuid-Frankrijk gereden en dat ging boven onze verwachting goed. We gingen toen écht kamperen, maar na die vakantie hebben we tegen elkaar gezegd dat dat voorlopig de laatste keer was. De geleende tent dus maar weer gauw ingeleverd en het luchtbed achter het schot geschoven. De volgende vakantie moet luxer, maar wel op een camping. Mijn ouders huurden vaak luxe sta-caravans en daar ben ik dus nu alvast voor aan het kijken voor volgend jaar. Deze zomer hebben we de vakantie maar even geskipt, ik was tenslotte midden in de zomer uitgerekend 😉
    Succes weer met alles, fijn dat je lekker bent uitgerust en opgeladen.

• Petra schreef:

Dank je wel, Judith! Het was echt een goede vakantie, ja. En die camping, die houden wij er ook in. Wel een luxe stacaravan of chalet, want een beetje leefruimte binnen is ook fijn, zeker als het regent. Wij wachten ook niet te lang met het kijken naar iets voor volgend jaar 🙂

Wil je een reactie geven?